inreizen - Reisverslag uit Amman, Jordanië van YO Jong - WaarBenJij.nu inreizen - Reisverslag uit Amman, Jordanië van YO Jong - WaarBenJij.nu

inreizen

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YO

08 September 2014 | Jordanië, Amman

Hallo,

we zijn vroeg vanuit de woonplaats vertrokken en keurig op tijd op
Schiphol aangekomen. Dit keer heeft het OV woord gehouden. Ook het vliegen via Parijs naar Amman is goed verlopen met een kleine vertraging vanaf Parijs, een kleinigheidje: een van de vier remsystemen werkten niet en met het resetten van de (boord)computer zou het verholpen zijn. We hebben tijdens de vlucht niets meer gemerkt, dus het heeft geholpen.
In Jordanië is het 1 uur later en donker als we op het Queen Alia vliegveld aankomen. Direct vanuit het vliegtuig naar de pinautomaat om daarna een visa te kopen. Deze zijn 2x zo duur geworden sinds de informatie over 2012, maar gelukkig kan ook met een creditcard worden betaald. Ze gaan hier dus vooruit in de ontwikkelingen. Vervolgens de bagage opgehaald en op zoek naar een taxi. Deze hadden we snel gevonden en binnen het uur waren we op de plaats van bestemming: in een vijfsterren hotel nabij het centrum. Even inchecken en ook dat was zo gepiept en de kamer is naar verwachting, dus we mogen niet klagen en dat doen we ook niet. Onderweg een kleine indruk van de bebouwing en gedrag in het verkeer. We moeten constateren dat ze behoorlijk gedisciplineerd rijden en dat het zeer rustig op de weg was. Wel zagen we overal politie.

Morgen gaan we de stad bij daglicht en te voet bekijken.

Groetjes,
YO